20 Aralık 2013 Cuma

söz söylenmedikçe yok hükmündedir



Kafamda dönüp duran kelimeleri susturmaktan bıktım artık. Evet, onlar ordalar, sürekli ordalar, ne yaşasam ordalar. Sevinsem de üzülsem de ordalar. Tanrıya/ Allaha şükür, en azından sevinçliyken ben kısıyorlar seslerini. Shakespeare’nin de dediği gibi, aslında bir karakterine dedirttiği gibi: ‘ Sessizliklik, sevincin en güzel habercisidir. Ne kadar mutlu olduğumu anlatabiliyorsam, pek az mutluyum demektir.’
Şimdi Shakespeare’den alıntı yaptım diye ‘ Şuna bak, çakma entel.’ demeyin bana. Aklımdaki en güzel ifade buydu duruma uyan. Hem üstadların piridir zannımca, önemli bi’ iş yapıyoruz şurda, onayını almadan mı geçelim?
Yazmak önemli bir iş. Önemli işte. Kendin için yazsan bile sorumluğu büyük. Kendim için yazıyorum, alacağım veya alamayacağım övgü önemli değil, çünkü bana ‘Yazıların kötü, berbatsın.’deseniz bile kendim için yazmaya devam ederim. Yalnız, yazılarımı ulaşılabilecek yerlere koymam.
Yazdıkça üstümden yük kalkıyor gibi, yazdıkça daha bağımsız oluyorum, aynı zamanda uyanık. Daha zor oluyor beni kandırmak,  ancak o kadar hayalciyim ki yazarken yine kanabilirim. Bi’ de yazdıkça kanıyorum, susuzluğum geçti artık, meğersem özlemini çektiğim buymuş. Benim sadık yarimmiş, kalem- kağıt.
Ancak ben hala ‘Sırf bunun için mi yazıyorum?’ diyorum. Bir işe başlarken amaç önemlidir, söyledim de en tepede ‘’ kafamda dönüp duran kelimeler artık bi kaynağa varsınlar, söz söylenmedikçe yok hükmündedir, söyleyeyim ki nihayete ersinler, ben de durulayım artık onlarda durulsunlar.’’.
Yazarın tek tatmini bu değildir ama. (bağlaçları çok sık kullanıyorum, evet.) Hepimiz insanız, hepimizin o çiğ sütle acı- tatlı anıları oldu,  bu yüzden hemen ihanet edebiliriz mesleğe. (beni duyan da 40 yıllık edebiyatçı sanacak.) Hemen ün peşine düşebiliriz, ‘Nasıl olmuş? :)))’ sorusunun peşine, hadi popüler olayım da, hoşlandığım kız/erkek bana kesilsin.’in peşine. Bunların hepsi bozar, en azından beni, en azından ‘delikanlı’ olmaya çalışan bu yazarı.
Sizi bilmem, ben en azından hayatımda bir şeyi kırmadan dökmeden yapmaya niyetlendim. Kendime söz veriyorum, bu işin içine yukarıda sayılan veya sayılmayan kötü niyetler girmeyecek.  Kendi hayatımı, bu durumda yazdıklarımı, hiçbir biçimde sahteliğe, yalana dolana, olmamışı olmuş, olmuşu olmamış gibi göstermeye çalışanlara kurban etmeyeceğim.  Her zaman gerçeğin gücünden yana olacağım. Gerçeğin gücü, kendime inanmamı sağlayacak tek şey çünkü.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder